این سیستم خبره با کلیپس نوشته شده و به کاربر کمک میکند با استفاده از راهنمایی های نرم افزاری نوع عیب خودروهای کاربراتوری را شناسایی نموده و آنرا رفع نماید
در هر اسلاید منبع مطلب نوشته شده و در آخر کل منابع ذکر داده شده اند.
پاورپوینت- 40 اسلاید- قابل ویرایش
فهرست:
ماهیت رشته معماریآموزشآموزش در معماریبنیان های آموزش معماریشیوه های آموزش معماریزمینه آموزش در معماری مدرنوظیفه مدرسه معماری در فقدان معماری سه منزل برای تربیت معمار نظر کریس ابل درمورد آموزش معماری گونه های آموزش معماری آموزش همگراآسیب شناسیآموزش واگراآسیب شناسیروش های آموزش معماری بررسی نمونه سیستم آموزشی- بوزاربررسی نمونه سیستم آموزشی- باهاوسسرگذشت آموزش معماری در ایرانآموزش کنونی معماری در دانشگاه های ایرانتوجه به آینده منابعخلاصه:
معماری دانش جامعی است که به نسبت و رابطه انسان با محیط و فضای زیست او در شهر و در گستره وسیع تر سرزمین حساس است و سعی در تامین پایداری فضایی دارد که انسان درآن زندگی میکند(مالکی شجاع،139ص2)
در واقع معماری ماهیت چندگانه از هنر،فن،مسائل اجتماعی ،روانشناسی و غیره دارد و گستره علوم در این رشته به مانند اقیانوسی است پهناور هر چند با عمقی نسبتا کم به این معنی که یک معمار نه تنها در زمینه معماری بلکه در زمینه علوم مرتبط با معماری نیز باید اشراف کامل داشته باشد.
وظیفه مدرسه معماری در فقدان معماری:
امروز مدرسه معماری نمی تواند معماری بسازد ، آنچنان که بوزار و باهاوس می ساختند. امروز مدرسه معماری باید معمار بسازد . به بیان دیگر باید به جای آموزش معماری ، در اندیشه تربیت معمار باشد و شاگرد را به توانش و دانش و بینش مجهز نماید...
تصاویری از صفحات پاورپوینت:
پاورپوینت بررسی آموزش معماری,شیوه های آموزش معماری, دانلود پروژه آموزش معماری, اطلاات آموزش معماری, دانلود تحلیل آموزش معماری, بررسی آموزش معماری
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 4
نقشه و رنگ در فرش ایران دو ویژگی مهمی هستند که به فرش زیبایی و ارزش هنری می بخشند. چنانچه در هریک از این دو ویژگی نقصی پیدا شود، نه تنها بر ویژگی دیگر اثر می گذارد، بلکه به کل ارزش فرش نیز آسیب می رساند. هرچند در مقایسه این دو ویژگی، اهمیت نقشه فرش بیشتر است؛ ولی رنگ فرش نیز در جای خود ارزش خاصی داشته و شهرت بسیاری از فرشهای گذشته ایران به خاطر زیبایی و جلوه رنگهای آنهاست.
در فرش، رنگ بندی و رنگ آمیزی دو معنای متفاوت دارد که باید به هر یک جداگانه پرداخت شود:
الف- رنگ بندی
هدف از رنگ بندی در نقشه فرش، کنار هم قرار دادن رنگها به نحوی است که در کل نقشه یک هماهنگی و توازن پدید آید. همان طور که گفته شد، در هنرهای سنتی ایران و به خصوص فرش که تداوم و تکامل این هنرهاست، نقش آفرینی محدود است. محدودیت نقش آفرینی طبیعتاً به محدود شدن رنگها نیز منجر می شود و از آنجا که در رنگ آمیزی سنتی در ایران، سایه زدن و ایجاد حالات با استفاده از نور و حجم کاربرد ندارند، بنابراین استفاده از رنگها محدود بوده و غالباً به وسیله مرزهای مشخصی از یکدیگر جدا می شود. همان طور که نقش آفرینان و هنرمندان نقاش به علت محدودیت درکار خویش به ریزه کاری و هنرنمایی در محدوده های کوچک هنری پرداخته اند، در مورد رنگ نیز با تمرین و تجربه و کاربرد تعداد محدودی رنگ در زمینه های مشخص، توانسته اند در استفاده از آنها به حد کمال برسند. اوج زیبایی در هنر رنگرزی نقاشان ایرانی را می توان در مینیاتور و تزیینات کتابهای کهن مشاهده کرد.
بدین ترتیب باید دانست که استفاده از رنگهای مختلف در طراحی و نقاشی ایرانی تا حدود زیادی محدود است و هر رنگی را نمی توان در نقاشی ایرانی استفاده کرد. بدین ترتیب طی سالها استفاده از رنگها، مقرراتی به وجود آمده است که اوج آن را می توان در روی رنگهای به کار رفته در فرش مشاهده کرد. به طور مثال استفاده از رنگهای تند و خالص در هنر ایرانی رایج نیست؛ رنگها عموماً ناخالص هستند که به آنها رنگهای پخته می گویند. رنگ بندی فرشهای ایران حتی اگر دارای تیرگی نباشد، فرشهای زمینه سرمه ای و یا قرمز، دارای نرمش و لطافتی است که در بیننده ایجاد آرامش می کنند. یکی از دلایل این امر ( ایجاد آرامش ) را می توان استفاده نکردن از رنگهای تند و خالص نظیر نارنجی، زرد و یا رنگهای ترکیبی سبک نظیر بنفش، صورتی و یا سبز ( اصطلاحاً فسفری ) دانست. قرار دادن رنگهای تیره چنانچه در زمینه و یا در حاشیه باشد، به وسیله گلها و یا نقوشی با رنگهای آرام و شاد تعدیل می شوند و اصولاً رنگهای تیره کنار یکدیگر قرار نگرفته و هر رنگ به وسیله نقطه چین رنگ روشن از رنگ دیگر جدا می شود.
این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه34
بخشی از فهرست مطالب
مقدمه
تاریخچه:
روتورهای با محور افقی:
انواع ماشین های بادی از نوع روتور با محور افقی:
مسائل اقتصادی ماشین های بادی:
توربینهای بادی
توربینهای بادی چگونه کار می کنند ؟
توان پتانسیل توربین
توزیع سرعت باد
ضریب ظرفیت
محدودیتهای ادواری و نفوذ
پیشبینی پذیری
مقدمه
امروزه با رشد روز افزون مصرف انرژی استفاده از سوخت های فسیلی در نیروگاه ها جهت تولید انرژی الکتریکی رو به افزایش است .
با توجه به تولید آلاینده های زیست محیطی توسط نیروگاه ها و نیاز روز افزون به انرژی الکتریکی ضرورت تولید انرژی الکتریکی با روش های نوین وبدون تولید آلاینده های زیست محیطی بیشتر مد نظر مدیریت کلان تولید انرژی قرار میگیرد .یکی از گونه های انرژی که جهت تولید نیروی الکتریسیته مورد استفاده قرار می گیرد انرژی بادی است.با توجه به اینکه انرژی بادی جزء انرژی های تجدید پذیر می باشد و تبدیل آن به انرژی الکتریکی با راندمان بالا و استهلاک پایین صورت می پذیرد
در نتیجه استفاده از انرژی بادی جهت تولید انرژی الکتریکی مقرون به صرفه می باشد.
تاریخچه:
انرژی باد با ساخت ماشین های اولیه بادی در روزگار قدیم مورد استفاده قرار گرفت.احتمالا نخستین ماشین های بادی به توسط یونانیان ساخته شده است. مصری ها ، رومی ها و چینی ها برای قایقرانی و آبیاری از انرژی باد استفاده کرده اند.
بعد ها استفاده از توربین های بادی با محور قائم در سراسر کشور های اسلامی معمول شد. سپس دستگاه های بادی با محور قائم با میله های چوبی توسعه یافت به طوریکه در اواسط قرن نوزدهم در حدود 9 هزار ماشین بادی به منظور های گوناگون مورد استفاده قرار می گرفت.
سیر تحولی و رشد استفاده از انرژی بادی:
باد یکی از مظاهر انرژی خورشیدی و همانند هوای متحرک است. و پیوسته قسمت کوچکی از تابش خورشید که از خارج به آتمسفر می رسد، به انرژی باد تبدیل می شود. گرم شدن زمین و جو آن به طور نامساوی و غیر یکنواخت سبب تولید جریان های همرفت می شود. و نیز حرکت نسبی جو زمین عامل تولید باد می گردد.
دو درصد از انرژی خورشید که به زمین می رسد به باد تبدیل می گردد. 35 % انرژی باد در ضخامت یک کیلو متری از سطح زمین موجود است.محاسبات نشان می دهد، که برای تمام سیاره زمین ، انرژی موجود 1.3x1014 وات بر مترمربع است که بیست برابر انرژی مصرفی فعلی دنیا می باشد.
انواع ماشین های بادی :
ماشین های بادی را معمولاً بر حسب وضعیت محور دوران روتور آنها نسبت به جهت وزش باد و یا ظرفیت آنها طبقه بندی می کنند.
روتورهای با محور افقی:
روتورهای با محور افقی به منظور استفاده از نیروهای بالابر و مقاوم ساخته می شوند. عموماً روتورهای با نیروهای بالا برنده که برای سطح معینه از روتور ، نیروی بالابرنده بیشتری نسبت به نیروی مقاوم در همان سطح در روتورهای مقاوم تولید می کنند. ترجیح داده می شود به علاوه ، روتورهای ضربه ای عموماً نمی توانند سریعتر از سرعت باد بچرخند. بادرنظر گرفتن وزن ، دستگاه روتورهای بالابرنده توان بیشتری را تولید کرده و ارزانتر تمام خواهد شد. تعداد پره ها می توانند متغییر باشند و تاکنون از یک تا 50 پره ساخته شده اند.ماشین های بزرگی از نوع روتور با محور افقی ساخته اند.
انواع ماشین های بادی از نوع روتور با محور افقی:
ماشین Mod_ o: قطر روتور 38 متر و توان تولیدی آن 100 کیلو وات بر ساعت برای باد 16 متر برثانیه است. که روی برجی به ارتفاع 33 متر سوار است. بازده این ماشین 40درصد است.
ماشینMod oA: این ماشین ها اشکال تکمیل شده Mod_ o بوده و دو نمونه از آن ها در آمریکا به قطر 38 متر و با توان خروجی 125 و 200 کیلو وات ساخته شده است.
روتورهای با محور قائم:
روتورهای با محور دوران قائم نسبت به روتورهای با محور افقی ارجحیت دارند، زیرا لازم نیست آن ها را با تعبیر جهت وزش باد ، دوران داد. این عمل باعث می شود که دستگاه خیلی پیچیده نشود و در ضمن نیروهای چرخشی ناشی از دوران که بر بلبرینگ ها و سایر مولفات داده می شود، کمتر شود.