این حقیقتاً جالب است که اکثر افرادی که در ایران در زمینه بازاریابی شبکهای کار میکنند، فکر میکنند که بازاریابی شبکهای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکهای،علت این موضوع،سابقهی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری-و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق-ما ایرانیها،حتماً شما هم این را شنیدهاید که در زمانهایی نه چندان دور،اکثر کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد میشدند و مورد استفاده عموم قرار میگرفتند،به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا میانداختند(هویتمند میکردند)که گویی تنها نوع کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان«مارک یا علامت» تجاری بوده است و بس. یک زمانی اگر مردم میخواستند بگویند آبگرمکن یا بخاری جدیدی خریدهاند، میگفتند یک «دئوترم» جدید گرفتهاند، برای «دستمال کاغذی»،میگفتند«کلینکس»،مایع نرمکننده لباس را میگفتند و برخی هنوز هم میگویند«سوسافت»،یا وقتی میخواهند به مته و درل (دستگاهی ...
پاورپوینت