بررسی انتقال حرارت در بخش های مختلف توربین

بررسی انتقال حرارت در بخش های مختلف توربین

دانستن تاثیرات بار حرارتی افزایش یافته از اجزایی که گاز عبور می کند طراحی روشهای موثرسرد کردن برای محافظت از اجزاء امری مهم است. سطوح تلاطم در محفظه احتراق خیلی مهم هستند که ناشی از تاثیر چشمگیر انتقال حرارت همرفتی به مولفه های مسیر گاز داغ در توربین می باشد یک مرحله توربین شامل یک ردیف از پره های هادی نازل یا استاتور و یک ردیف از پره های دوران کننده موسوم به روتورها میباشند.سیال وارد معبرهای توربین شده و در جهت لبه پره های هادی روتور خمیده می شود. بررسی ها برروی انتقال حرارت NGV اولین مرحله روتور را درنظر که هر نوع تاثیرات مخالف جهت جریان را در نظر نگرفتند.حظور روتور بر خصوصیات انتقال حرارت پره مرحله اول تاثیر نگذاشت. ناحیة دیوارة انتهایی ایرفویل ناحیة پیچیده‌ای است برای تحلیل، که توسط مهندسان توربین گاز بکار برده می‌شود. دیوار انتهایی یک بخش بزرگ از سطح خنک شونده را در یک نسبت جنبة کم مدرن ،با طراحی صلبیت کم را نشان می‌دهد. با افزایش دماها و فشارهای ورودی توربین ،مسئلة خنک کردن دیوار انتهایی چشمگیر شده است. برای درک کامل انتقال حرارت نوک، محققان لازم است تا جری ...

پاورپوینت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.