روش تدریس جامع

روش تدریس جامع

 

روش تدریس جامع

63 صفحه

تعریف فرستنده یا مربی

مربی شخصی است که اطلاعات علمی پراکنده را متناسب با استاندارد رشته آموزشی خود تنظیم کرده و با شیوه های مناسب آن را به صورت مطالب ساده و قابل درک برای کارآموز تبدیل و با سرعت مناسب و در سطح استعداد او انتقال می دهد.

حال با توجه به تعریف مربی می توان فرق بین مربی با کتاب را مقایسه و درک نمود. یعنی اینکه کتاب آنچه را که در خود دارد چه سخت باشد و چه آسان، بدون توجه به اینکه کارآموزی که آنرا مطالعه می کند می فهمد یا نه مطالب را انتقال می دهد، ولی مربی اطلاعات کتاب را درک و مطالب سخت و نامفهوم را همانند فیلتری به کنار گذاشته و جایگزین آن مطالب ساده تر و قابل درک و فهم کارآموز به کار می برد



خرید و دانلود روش تدریس جامع


دانلود گزارش کارآموزی شهرداری دزفول

دانلود گزارش کارآموزی شهرداری دزفول

 

تعداد صفحات : 25 صفحه        -      

قالب بندی : word           

 

 

 

 

مقدمه :

در عصر کنونی جهان در حال تغییرات سریع در همه عرصه های زندگی بشری و کره خاکی است و علوم بشری به شدت در حال تغییر و تکامل می باشند . به تبع این تغییرات در زندگی و ارتباطات بشری، علم ساختمان و معماری نیز مانند کلیه علوم دیگر دستخوش تغییر و تکامل و دگرگونی است به طوریکه از آثار تاریخی در عرصه های مختلف پیداست این تغییرات در طول تاریخ متناسب با رانش و نحوة زندگی انسان ها تغییراتی داشته اند که این تغییرات در همة علوم در عصر کنونی شدت بیشتری دارد .

بلکه لاینقطع می باشد این فراگیری بطور تخصصی از دانشگاه شروع می گردد و به دنبال فراگیری علوم طبعاً بکارگیری آن ها و تجربه کردن ضروری است و به دنبال به کار گیری این علوم و روش هاست که پایه گذار تغییرات بعدی و به تبع آن ایجاد زمینه پیدایش تئوریها و بینش ها و تکامل علوم مربوط پیش می آید .

پس کارآموزی ما دانشجویان به دنبال پایان تحصیلات دانشگاهی ، سر آغازی است برای تجربه و به کار گیری علوم فرا گرفته شده و به کار بستن روش ها و علوم یاد گرفته شده با این دید که سبب تغییراتی در عرصه علمی این علوم می باشد و خود سبب و زمینه ساز این عرصه از علم و عمل باشیم.

 

 

فصل اول : آشنایی کلی بــا مکان کارآموزی

تاریخچه سازمان :

شهرداری دزفول یکی از قدیمی ترین شهرداری های کشور است و اولین شهرداری است که در استان خوزستان تآسیس گردیده است . بر اساس مدارک موجود این مکان در سال 1299 هجری شمسی تآسیس گردیده است.

درجه این شهرداری درجه 10 و تعداد پرسنل آن جدای از سازمانهای وابسته به آن بیش از 1000 نفر می باشد .

شهرداری دزفول در حال حاضر شامل دو منطقه و سه سازمان وابسته به نام های عمران -  اتوبوس رانی و فضای سبز است و بودجه سالانه آن برای سال 72 بیش از 5/4 میلیارد ریال تنظیم گردیده است .

این نهاد در طول عمر پر تلاش خود خدمات ارزشمندی را به مردم خوب دزفول عرضه داشته و در زیبایی و سر بلندی گام های بلندی برداشته است .

نمودار سازمانی و تشکیلات :

نمودار تشکیلاتی این مؤسسه به صورت زیر است :

وزارت کشور استانداری خوزستان شهرداری دزفول

 

اهم اقدامات شهرداری :

سازمان دهی به وضعیت املاک و تعیین تکلیف بسیاری از زمین ها در توسعه شهری . حل مشکلات حقوقی تعدادی از پروژه های مهم نظیر ترمینال های بار و مسافر . روشن شدن وضعیت بافت قدیم ، شامل تهیه طرح مرمت توسط مشاور و برخورد مناسب با مخروبه ها . به کارگیری و توسعه خدمات کامپیوتری در ابعاد مختلف شهرداری اجرای طرح سراسری ممیزی کاهش پرسنل و افزایش در آمد نسبت به سالهای قبل ایجاد  زمینه و دعوت از علاقه مندان به سرمایه گذاری در پروژه های شهری تهیه و تصویب محدوده قانونی شهر اجرای طاق نمای خیابان های اصلی دزفول تآمین روشنایی خیابان ها اجرای زیر سازی جاده ها

 

 

 

 



خرید و دانلود دانلود گزارش کارآموزی شهرداری دزفول


پاورپونت در مورد تعمیرات و نگهداری وبررسی انواع روشهای آن

پاورپونت در مورد تعمیرات و نگهداری وبررسی انواع روشهای آن

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: PowerPoint (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد  اسلاید59

 

 

 

لینک دانلود  کمی پایینتر میباشد

 



خرید و دانلود پاورپونت در مورد تعمیرات و نگهداری وبررسی انواع روشهای آن


دانلود تحقیق نگرش اقتصادی به روابط عمومی

دانلود تحقیق نگرش اقتصادی به روابط عمومی

 

تعداد صفحات : 25 صفحه          -         

قالب بندی : word         

 

 

 

نگرش اقتصادی به روابط عمومی

مقدمه

روابط عمومی تمنیات و آرزوهایی دارد تا خود را به صورت حرفه‌ای درآورد. فرهنگ روابط عمومی ابزاری است که می‌تواند به انجام این وضعیت کمک کند؛ ولی طبیعت دوره تحصیلات و منظور از مواد درسی، موضوعات مورد مشابهی است که در این باره اغلب بین دانشگاهیان و کارورزان اختلاف‌نظر وجود دارد.

در بریتانیا دولت صریحا آموزش حرفه‌ای را تشویق می‌کند؛ بنابراین لازم است آموزش به طور روزافزون در خدمت مشاغل و تقاضاهای صنعتی باشد.
این مقاله در جست‌وجوی ارتباط بین روابط عمومی،‌ آموزش و تحقیق است. این بحث شامل دید عمیق به پیشرفت‌های آموزش روابط عمومی در بریتانیا در مقایسه با پیشرفت‌های ایالات متحده و اروپاست.

حرفه‌ای کردن روابط عمومی

حصول حالت حرفه‌ای برای روابط عمومی مهم است، زیرا که با چنین شناختی می‌توان به احترام و آرزوهای اجتماعی نایل آید و به خوبی تشخیص آشکار تبلیغات از واقعیت را آسان کرد.

در ادبیات روابط عمومی که با مفهوم حرفه‌ای بودن در ارتباط‌ است، تمایل قوی‌ای وجود دارد تا آن را به عنوان چیزی تلقی کند که به طور انفرادی به کار برده می‌شود تا اینکه شغل تلقی شود.

این پرسش که چه حدی از اکثریت موردنیاز است و چه راه آسانی برای بیرون راندن مناظرات از پرسش‌های مهمی که درباره نقش روابط عمومی در جامعه به نظر می‌رسد، افق دید را وسیع‌تر می‌کند؛ شیوه «گرونیگ» و «هانت» _ که منحصرا در اینجا به کار گرفته‌اند _ شبیه است به آنچه که در حوزه روابط عمومی تا حد پرسش‌هایی درباره رفتار انفرادی تنزل پیدا می‌کند. این گونه نیست که چنین تقربی برای خودش طرفداری نداشته باشد، مساله در عدم وجود جایگزین‌هایی است که شکاف اصلی را در ادبیات جامعه‌شناسی روابط عمومی ایجاد می‌کنند. بدون شک این شکاف در موقع خود توسط دانشجویان روابط عمومی (که دارای زمینه یا علاقه‌مند به جامعه‌شناسی، سیاست و مطالعات مردمی هستند و آنان در پاسخگویی به چنین سئوالاتی بهتر عمل کنند، مجهز می‌کند) پرخواهد شد.

روابط عمومی در ایالات متحده آمریکا یک بنیان علمی و نیز یک اجتماع حرفه‌ای و مجموعه‌ای از اخلاقیات نظام یافته برای شتاب دادن به کار است و کارورزان روابط عمومی با انجام امتحانات و یک شیوه گزارش تخلفات شامل بازنگری و انتقاد کردن نیز زیرساختی برای افزایش منابع روابط عمومی و فرهنگ و مواد درسی معین در سطح دانشگاه ارایه می‌دهند.
دیگران فقط روابط عمومی را _ هر چند که پیش از آن به صورت حرفه‌ای عمل کرده باشند _ گاهی کلید محک نادیده‌ای که از ادبیات جامعه‌شناسی بروز می‌کند، توصیف می‌کنند. برای مثال اگر چه روابط عمومی اغلب به دلیل جدید بودن،‌ شغل پنداشته شده و آنچنان که باید جدی گرفته نمی‌شود. به عنوان یک قانون دانشگاهی،‌ تاریخ عملکرد حرفه‌ای روابط عمومی را می‌توان به طور منطقی از سال 1923 _ یعنی زمانی که «ادوارد برنی»(Ed Bernay) اولین کتاب خود درباره روابط عمومی را منتشر و عنوان اولین واحد درسی در دانشگاه را تدریس کرد _ مشخص کرد.

نشریات ثبت شده درباره توصیه‌های آموزشی در حوزه روابط عمومی تحت تاثیر تجربیات آمریکایی‌ها بوده است و تا اندازه‌ای این موضوع بازتاب این واقعیت است که تا این تاریخ دو مجله دانشگاهی در روابط عمومی، یعنی «مروری بر روابط عمومی» و مجله «تحقیق در روابط عمومی» در آمریکا پایه‌گذاری شده‌اند و به طور وسیعی به تحقیق آمریکایی و جهت‌گیری‌های دانشگاهی اشاره دارند.

موسسه روابط عمومی (IPR) دوره امتحانات خود را در سال 1950 دایر کرده و با به کار گماردن استادانی از گروه مطالعات مدیریت و پلی تکنیک نایب‌السلطنه لندن، اولین امتحان متوسط در جولای 1957 برگزار کرده است.
بعدها در سال 1950 کمیته فرهنگی موسسه روابط عمومی نخستین گزارش را درباره جنبش اولیه هواداری در بخش دانشگاهی در دانشگاه شفیلد _ جایی که در آن یک کرسی روابط عمومی وجود داشت _ و در لندن مدرسه اقتصاد، (جایی که در آن سخنرانی‌هایی درباره آگهی‌های تبلیغاتی انجام می‌شد) و در کالج «کیل» (که بعدا دانشگاه شد) جایی که قرار بود که یک کرسی در رشته ارتباطات در آن دایر شود، ارایه کرد.

در این مرحله روی مهارت‌هایی نظیر فیلم‌سازی، عکاسی، چاپ سربی و آگهی‌ها تاکید و به طور نظری استفاده از عناوین به صورت تحقیق عقیدتی ظاهر می‌شد. ممتحنین گزارش‌ها و کمیته فرهنگی ابراز می‌داشتند که نگران امر آموزش اصول روابط عمومی، بدون داشتن متن‌های مناسب هستند. ارزیابی امتحان دو مرحله‌ای (میان ترم و پایان ترم) شامل یک امتحان شفاهی بود که به منظور ایجاد قابلیت در هیات ممتحن برای ارزیابی شخصیت داوطلب و توانایی او برای اندیشیدن و ابراز عقیده خود به طور واضح و مختصرا درباره مسایل ویژه روابط عمومی طراحی شده بود.

 

 



خرید و دانلود دانلود تحقیق نگرش اقتصادی به روابط عمومی


تحقیق درباره خشکسالی

تحقیق درباره خشکسالی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه:17

خشکسالی حالتی نرمال و مستمر از اقلیم است . گرچه بسیاری به اشتباه آن را واقعه ای تصادفی و نادر می پندارند . این پدیده تقریباً در تمامی مناطق اقلیمی رخ می دهد ، گرچه مشخصات آن از یک منطقه به منطقه دیگر کاملاً تفاوت می کند . خشکسالی یک اختلال موقتی است و با خشکی تفاوت دارد چرا که خشکی صرفاً محدود به مناطقی با بارندگی اندک است و حالتی دائمی از اقلیم می باشد .

    خشکسالی جزء‌ بلایای طبیعی نامحسوس است . گر چه تعاریف متفاوتی برای این پدیده ارائه شده لیکن در کل حاصل کمبود بارش در طی یک دوره ممتد زمانی معمولاً یک فصل یا بیشتر می باشد . این کمبود منجر به نقصان آب برای برخی فعالیت ها ، گروهها و یا یک بخش زیست محیطی می شود . خشکسالی بایستی در رابطه با برخی شرایط متوسط درازمدت از موازنه مابین بارش و تبخیر و تعرق درنظر گرفته شود ، معمولاً در هر منطقه ای یک شرایط خاص بعنوان  “ نرمال ” تعریف می شود.

  بعلاوه این پدیده با زمان ( فصل اصلی وقوع این پدیده ، تأخیر در شروع فصل بارانی، وقوع بارش در ارتباط با مراحل اصلی رشد گیاه ) و نیز مؤثر بودن بارش ها ( شدت ، بارش ، تعداد رخدادهای بارندگی ) مرتبط است .

 سایر فاکتورهای اقلیمی نظیر دمای بالا ، باد شدید و رطوبت نسبی پایین تر غالباً در بسیاری از نقاط جهان با این پدیده همراه شده و می توانند به طرز قابل ملاحظه بر شدت آن بیفزایند .

خشکسالی را نبایست صرفاً بعنوان پدیده ای کاملاً فیزیکی یا طبیعی درنظر گرفت . تأثیرات آن در جامعه ماحصل ایفا نقشی مابین یک رخداد طبیعی ( بارش کمتر از حد مورد انتظار به دلیل تغییرات اقلیمی ) و نیاز مردم به منابع تأمین آب می باشد . انسانها معمولاً از تأثیرات خشکسالی لطمه می بینند خشکسالی های اخیر در هر دو گروه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نتایج اقتصادی ، تأثیرات زیست محیطی و دشواریهای شخصی به بار آورده که جملگی باعث شده اند که آسیب پذیری تمامی جوامع به این پدیده زیانبخش طبیعی مدنظر قرار گیرد . 



خرید و دانلود تحقیق درباره خشکسالی