فرمت فایل : power point (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید : 41 اسلاید
کیفیت :
کیفیت واژه رایج و آشنایی است که از مفهوم و نحوه کاربرد آن تفاسیر گوناگونی بعمل آمده است . اما وجه مشترک همه تعاریف ” سازگاری کالا یا خدمت با نیازها و انتظارات مشتریان است “ . به عبارت دیگر کیفیت وقتی بدست می آید که تولید یا خدمت انتظارات مشتری (اعم از داخلی یا خارجی ) را برآورده سازد .
کیفیت :
کیفیت از مشتری شروع می شود و هر گونه توجه به کالا یا خدمت بدون توجه به نظر مشتری الزاماً کیفیت را به دنبال ندارد. بنابراین باید نظر مشتریان را جویا و از نیازهای انان به خوبی آگاه شد و تولید یا خدمت را منطبق با آن نیازها ارائه کرد.
تاریخچه :
در طول سالها (کیفیت) ، (سیستم های کیفیت ) و (مدیریت کیفیت جامع)دستخوش تحول شده است
.1 در سال 1924 دکتر والتر شوارت در آزمایشگاههای شرکت Bell سیستم (کنترل آماری فرآیند) یا (SPC) را معرفی کرد . SPC یکی از ابزارهای اصلی کیفیت است که بمنظور (پایش) ، (ثبات) ، (سازگاری) و نیز (تشخیص) فرایند های کاری مورد استفاده قرار می گیرد .
دکتر شوارت در سال 1931 کتاب ” کنترل اقتصادی کیفیت محصولات صنعتی “ را منتشر کرد .