An Efficient CRM-Data Mining Framework for the Prediction of Customer Behaviour
Abstract
CRM-data mining framework establishes close customer relationships and manages relationship between organizations and customers in today’s advanced world of businesses. Data mining has gained popularity in various CRM applications in recent years and classification model is an important data mining technique useful in the field. The model is used to predict the behaviour of customers to enhance the decision-making processes for retaining valued customers. An efficient CRM-data mining framework is proposed in this paper and two classification models, Naïve Bayes and Neural Networks are studied to show that the accuracy of Neural Network is comparatively better
چکیده
چارچوب داده کاوی CRM ارتباط نزدیکی با مشتری ایجاد می کند و ارتباط بین سازمان ها و مشتریان را در دنیای کسب و کار پیشرفته امروز مدیریت می کند. در سال های اخیر داده کاوی در برنامه های کاربردی مختلف CRM به محبوبیت دست یافته است و مدل های طبقه بندی یک روش داده کاوی مهم در این زمینه است. این مدل به منظور ارتقای فرآیندهای تصمیم گیری برای پیش بینی رفتار مصرف کنند به منظور حفظ مشتریان با ارزش استفاده می شود. در این مقاله برای نشان دادن اینکه دقت شبکه های عصبی نسبتا بهتر است یک چارچوب موثر داده کاوی CRM ارائه شده است و دو مدل طبقه بندی Naive Bayes و شبکه های عصبی استفاده شده اند.
دانلود مقاله انگلیسی کلیک کنید
An Efficient CRM-Data Mining Framework for the Prediction of
Customer Behaviour
فهرست
چکیده
1- مقدمه
2- مجموعه داده های مورد استفاده
3- بیان مسئله
4- چارچوب داده کاوی CRM
5- مفاهیم مورد استفاده
1-5 شبکه ی عصبی ادراکی چند لایه (MLPNN)
2-5 نائو بیز (NB)
3-5 Weka
6- منطق اجرایی
1-6 پیش پردازش داده ها
2-6 مدل سازی
7- نتایج آزمایش
8- نتیجه گیری و حوزه های آتی