پروژه رشته کامپیوتر با موضوع آموزش الکترونیکی. doc

پروژه رشته کامپیوتر با موضوع آموزش الکترونیکی. doc

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 102 صفحه

 

چکیده:

توانمندیهای فناوری اطلاعات وارتباطات بیش از هر چیز بر توسعه دانش، مهارت ها، و توانایی های انسان تاثیر گذار بوده است. در این میان، رشد وگسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشترین تاثیر بر محیط-های آموزش عالی داشته است، به گونه ای که از طریق ارتقا و گسترش ابزار و محتوای آموزشی، روند آموزش را ه یادگیری تبدیل کرده است. در این مقاله به مباحثی پرداخته ایم از جمله: سیگنال خطا های آموزش الکترونیکی که مزایا و معایب هر کدام مورد بررسی قرار گرفته است. در سیستم مدیریت دانش به

ویژگی های مدیریت دانش و کاربردها و چالش های مربوطه را مورد بحث قرار داده ایم. موضوع بعدی تکنولوژی های همکاری است از جمله تکنولوژی ، تکنولوژی پیام رسانی فوری، چت روم ها و رشته های گفتگو، تکنولوژی کنفرانس وب، ابزارهای سازندگی شبکه ، وبلاگ ها، و نحوه پشتیبانی از همکاری و آموزش و چالش های مربوط به آنها مطرح شده. بیست فعالیت مقدماتی توسعه مدیریت دانش بوسیله مراحل فرایند و بوسیله چارچوب اجزا سازماندهی شده را بیان می کند. هم تراز کردن تیم اجرایی جز مهمی ازآمادگی

آموزش الکترونیکی می باشدکه دستورالعمل های موجود در این زمینه شرح داده شده است. مدیریت دانش بصورت کارکردی و نحوه استفاده و سوء استفاده از آن، تله ها و کاربرد های مدیریت دانش، مراکز گفتگو، مدیریت ارتباط با مشتری، تجارت الکترونیک، نظارت، منابع انسانی، تکنولوژی اطالاعات، شریک-متصدی ارتباطات، سرویس های حرفه ای، فروش، مزایای مدیریت دانش ،ایجاد ذخایر دانش، تصرف، همگرایی دانش و دستیابی به دانش مورد بحث قرار داده شده است و آخرین مبحث چارچوب کاری توسعه مدیریت دانش است که بسیاری از فعالیت ها را کنار هم جمع می کند.

 

مقدمه:

هزاره جدید را عصر اطلاعات نام نهاده اند. عصری که در آن شاهد حضور فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی هستیم. در عصر اطلاعات، کلیه فرایندها، علوم، و نظام های گوناگون در سایه فناوری اطلاعات و ارتباطات چنان سریع رشد کرده و دگرگون می شوند که افراد و سازمان ها را نیازمند ابزاری می کند که به مدد آن خود را با تحولات رخ داده هماهنگ سازند. اکنون شیوه زندگی افراد، کسب و کارو معاملات، بر قراری ارتباطات، و انجام پژوهش ها و مطالعات با به کارگیری دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، اقتصاد الکترونیکی، و یادگیری الکترونیکی چنان متحول شده که هرگز سابقه نداشته است. در عصری که دسترسی به خدمات و اطلاعات تنها به سرعت و سهولت کلیک ماوس انجام پذیر است، برای ادامه کارو پیشرفت یک سازمان سرعت و انعطاف پذیری ضروری می باشد. در چنین محیطی، موسسات دولتی و خدماتی بطور دائم در معرض تغییر در نحوه عملکرد، نوع محصولات، زیرساخت های سازمانی، و تجهیزات هستند. موسسات آموزشی خصوصا بخش آموزش عالی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به عبارت دیگر، به موازات چنین تحولاتی چهره آموزش نیز تغییر می کند. مسلم است بهره برداری هر چه بیشتر از این فناوری اطلاعات و ارتباطات فرایند آموزش را به فرایندی زنده، پویا، وجذاب تبدیل می کند. زیرا افراد را قادرمیسازد تا چیزهای بیشتری با سرعت بیشتری یاد گرفته و بر مبنای آن عملکردی بهتر از محیط های سنتی آموزشی داشته باشند. واقعیت این است که تحولات روزافزون عصر حاضر نیم عمردانش را کوتاه و کوتاه تر می سازد، به گونه ای که پیش بینی می شود حجم دانش بشری تا سال 2020 هر 73 روز دو برابر شود که این خود انگیزه بیشتری برای دسترسی به فرصت های جدید یادگیری مداوم در افراد ایجاد کرده است.

 

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول

1-1 آموزش الکترونیکی چیست؟

فصل دوم

2-1 نه مورد خطای آموزش الکترونیکی

2-1-1 خطای1 : تکنولوژی بدون استراتژی

2-1-2خطای2: تمرکز ضعیف روی تجارت و نیازمندیهای کارایی

2-1-3خطای3: مهارت آموزش الکترونیکی کمینه

2-1-4 خطای4: بی توجهی به حسنات خاص از طرح آموزش الکترونیکی

2-1-5 خطای5: ارزیابی ضعیف

2-1-6خطای6: عدم تمرکز روی آموزش در محل-کار

2-1-7 خطای7 : عدم نظارت

2-1-8 خطای8: حمایت ضعیف

2-1-9 خطای9: شکست با تغییر مدیریت

فصل سوم

3-1ویژگی های مدیریت دانش، کاربردها، چالش-ها

3-1-1 پورتال

3-1-2 سند مدیریت دانش

3-1-3 مضامین مدیریت

3-1-4 جستجو

3-1-5  جریان کار

3-1-6  انتشار

3-1-7  هشدارها

3-1-8 خصوصی-سازی

3-1-9 فیلترهاوMetatag ها

3-1-10 امنیت

3-1-11 قابلیت حرکت

3-1-12 ارتباطات

3-1-13 اشتراک گذاری عملکرد

 3-1-14 سازندگی جامعه

3-1-15 متخصصین تعیین کننده

3-1-16 دایرکتوری-ها

3-1-17 یادگیری و توسعه

3-1-18 Book markها

3-1-19 مضامین داخلی

3-1-20 مضامین تشکیل اتحادیه

3-1-21 داشبورد

فصل چهارم

4-1 تکنولوژی های همکاری

4-1-1 تکنولوژی ایمیل

4-1-2 تکنولوژی پیام رسانی فوری

4-1-3 چت روم ها و رشته های گفتگو

4-1-4 تکنولوژی کنفرانس وب

4-1-5 ابزارهای سازندگی دانش شبکه

4-1-6 وبلاگ ها

4-2 فعالیت های توسعه مدیریت دانش مقدماتی

4-2-1 عیب شناسی

4-2-2 تعریف راه حل

4-2-3 طراحی و توسعه

4-2-4 پیاده سازی

4-3 معیار تغییر مدیریت و طرح ارتباطات

فصل پنجم

5-1 ارزیابی آمادگی آموزش الکترونیکی: هم تراز کردن تیم اجرایی

5-1-1 دستورالعمل ها

5-2 پرسشنامه

فصل ششم

6-1 مدیریت دانش در عمل

6-1-1 تله های مدیریت دانش

6-1-2 مسیر- درمقابل مرکز ، دانش- نقطه نظرات مرکزی

6-1-3 کاربردهای مدیریت دانش

6-1-3-1 مراکز گفتگو و توجه مشتری

6-1-3-2 مدیریت ارتباط با مشتری

6-1-3-3 تجارت الکترونیک

6-1-3-4 حکومت

6-1-3-5 منابع انسانی

6-1-3-6 تکنولوژی اطلاعات

6-1-3-7 شریک- متصدی ارتباطات

6-1-3-8 سرویس های حرفه ای

6-1-3-9 فروش

6-2 مزایای مدیریت دانش

6-3 ایجاد ذخایر دانش

6-3-1 تصرف دانش

6-3-2 همگرایی دانش

6-3-3 دستیابی به دانش

6-3-4 پورتال ها

6-4 چهار چوب کاری توسعه مدیریت دانش

6-5 یک روش تیمی برای مدیریت دانش

7- نتیجه-گیری

فهرست منابع

 

منابع و مأخذ:

Johnson, S. (2001). Emergence: The connected lives of ants, brains,

cities and software. New York: Scribner.

Adapted from Rosenberg, M. (2002, August–September). The seven myths of knowledge management. Context Magazine.Saint-Onge, H., & Wallace, D. (2003). Leveraging communities of practice for strategic advantage. Burlington, MA: Butterworth- Heinemann.Hill, N. (1937). Think and grow rich. New York: Ballantine Books.O’Dell, C. (2002, September 12). km in action: Looking back and looking ahead. Human Capital Live! web cast presented by SABA.Favilla, E. (2004, November). Global knowledge must be multilingual.

CRM Magazine.

Boutelle, S. (2003, June 4). Information and knowledge management:

Enablers for transformation. Presentation to the 2003 Conference on Knowledge Management and Organizational Learning, Conference Board, New York.

Sviokla, J. (2001, February 15). Knowledge pays. CIO Magazine.

http://www.cio.com/archive/021501/new.html.

Hackett, B. (2000). Beyond knowledge management: New ways to work and learn. New York: Conference Board.Drucker, P. (1999). Knowledge worker and productivity: The biggest challenge. California Management Review, 41(2), 79–94.

خرید و دانلود پروژه رشته کامپیوتر با موضوع آموزش الکترونیکی. doc


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.