تحقیق درمورد نظام قانونی ایران

تحقیق درمورد نظام قانونی ایران

دسته بندی :  علوم انسانی _ حقوق

فرمت فایل:   ( قابلیت ویرایش ) 

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 25

کد محصول : 0916

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 

 

 قسمتی از محتوای متن Word 

 

 قانون اساسیمجلس خبرگانهاشمی رفسنجانیرهبریسید علی خامنه‌ایرئیس جمهورمحمود احمدی‌نژادمعاون اول رئیس جمهورپرویز داوودی قوه قضاییهمحمود شاهرودیمجلس شورای اسلامی ایرانعلی لاریجانیدبیر شورای نگهباناحمد جنتیدبیر شورای عالی امنیت ملی ایرانسعید جلیلیمجمع تشخیص مصلحت نظامهاشمی رفسنجانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلحمصطفی محمد نجاروزارت اطلاعاتغلامحسین محسنی اژه‌ایوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیمحمدحسین صفار هرندیوزارت نفتغلامحسین نوذریبانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرانمحمود بهمنی 

رهبران

سید روح‌الله خمینیسید علی خامنه‌ای 

روسای جمهوری

ابوالحسن بنی‌صدرمحمد علی رجاییسید علی خامنه ایاکبر هاشمی رفسنجانیسید محمد خاتمیمحمود احمدی‌نژاد 

نخست وزیران

مهدی بازرگانمحمد علی رجاییمحمدجواد باهنرمحمدرضا مهدوی کنیمیرحسین موسوی انتخابات‌ها

اخیر:

مجلس شورای اسلامی (۸۷-۱۳۸۶)

پیش ‌رو:

ریاست جمهوری (۱۳۸۸)

استان هاشهرستان هااحزاب سیاسیروابط خارجی ایران 

 نمایش • بحث • ویرایش 

 

 


جمهوری اسلامی ایران نام رسمی نظام حکومتی ایران است. برای تشکیل این حکومت در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ یک همه پرسی برگزار شد که ۹۸
٪ درصد شرکت کنندگان در همه پرسی با رای آری این نظام را تایید کردند [نیازمند منبع].

 

جمهوری اسلامی نوعی نظام حکومتی است که علاوه بر ایران در سه کشور افغانستان، پاکستان و موریتانی نیز به عنوان نظام حاکم شناخته می‌شود. البته شایان ذکر است که بر پایه قانون اساسی هر یک از این کشورها، سازوکار اداره حکومت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد؛ مهم‌ترین تفاوت موجود در نحوه حکومت جمهوری اسلامی ایران با دیگر نظام‌های مشابه، وجود مقام ولایت مطلقه فقیه در راس هرم حکومت این کشور است.

 [ویرایش] ساختار سیاسی

در این حکومت رهبر، با نام ولایت مطلقه فقیه بالاترین رکن نظام، و بر پایه قانون اساسی فرمانده کل قوا، ناظر بر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه و مسئول تعیین سیاست‌های کلی نظام است. بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران[۱]، وظایف رهبر به شرح زیر است:

 

تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام فرمان همه‏پرسی فرماندهی کل نیروهای مسلح اعلام جنگ و صلح و بسیج نیروهای نصب و عزل و قبول استعفای: فقهای شورای نگهبان رییس قوه قضاییه رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رییسان ستاد مشترک نیروهای نظامی و انتظامی فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه. حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست، از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام. امضای حکم ریاست جمهوری پس از انتخاب مردم عزل رییس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی، یا رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت وی بر اساس اصل هشتاد و نهم. عفو یا تخفیف مجازات محکومیت در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رییس قوه قضاییه.

 

 

 

 

 

 

همچنان شما میتوانید قبل از خرید با پشتیبانی فروشگاه در ارتباط باشید، و فایل مورد نظرخود را  با تخفیف ویژه اخذ نمایید.

پشتیبانی و خرید

Marjafile.ir@gmail.com 

 ربات فروشگاه به زودی راه اندازی میشود 

...

 متن کامل را می توانید بعد از پرداخت، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

دانلود فایل 

 



خرید و دانلود تحقیق درمورد نظام قانونی ایران


تحقیق در مورد حسابداری مالیاتی

تحقیق در مورد حسابداری مالیاتی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه31

بخشی از فهرست مطالب

حسابرسی مالیاتی

 

حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی

 

حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی:

 

حسابرسی عملیاتی مالیاتی:

 

حسابرسی مدیریت مالیاتی:

 

سازمان‌های مورد حسابرسی (در بخش‌های عمومی و خصوصی)

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

مقدمه

پاییز  88

موضوع:

حسابرسی مالیاتی

حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی

در سالیان اخیر مباحثی نظیر حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی و عملکرد حسابرسی رشته‌های مدیریت و حسابداری و همچنین مدیران عالی کشورها را به خود جلب نموده است.

حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی:

نوع جدیدی از حسابرسی است که پشتوانه طولانی کارهای آکادمیک نداشته و برای یافتن نشانه‌های چگونگی به وجود آمدن آن تنها می‌توان تا چند دهه قبل مراجعه و اجرای آن توسط افراد و سازمان‌های معدودی انجام شده است.

حسابرسی عملکرد مالیاتی در سال‌های 1930 و عمدتا 1790 توجه دولت‌ها را به خصوص در اروپا و آمریکا که عمده محور آن بررسی، کارآیی و اثربخشی و صرفه اقتصادی است، بر خود جلب نموده، در این زمان از طرفی سهامداران شرکت‌ها گزارش‌های حسابرسی مالی را به تنهایی برای ارزیابی عملکرد مدیران کافی نمی‌دانستند و مدعی بودند که عملکرد مدیران باید از دیدگاه‌های دیگری نیز مورد ارزیابی قرار گیرد و از طرفی عامه مردم، در خصوص عملکرد دولت‌ها و مدیران سازمان‌های دولتی مطالبه گزارش‌ها را داشتند که بتوانند آنها به این تشخیص برسند،‌ که آیا مالیات‌ها و عوارضی که دولت از آنها وصول کرده است در جهت منابع عام مصرف شده یا خیر و به این وسیله دامنه حساب‌خواهی مردم و پاسخگویی مسئولان را افزایش دهند.

حسابرسی عملیاتی مالیاتی:

حسابرسی عملیاتی مالیاتی به عنوان یکی از خدمات مشاوره‌ای نیز شناخته می‌شود که بالفعل و بالقوه می‌تواند در اختیار تمامی سطوح مدیران قرار گرفته و آنان را در ایفای هر چه موثرتر وظایفشان در جهت تحقق اهداف سازمانی یاری دهد.
درخواست‌کنندگان خدمات حسابرسی عملیاتی در بخش‌های عمومی عموما مراجع قانونی،‌ مجامع یا هیئت امناء و در بخش‌های خصوصی صاحبان موسسات یا نمایندگان قانونی آنها می‌باشند.

حسابرسی مدیریت مالیاتی:

عبارت است از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک روش‌ها، دستورالعمل‌ها و عملکرد بخشی از سازمان یا برای ارزیابی اثربخشی و کارآیی عملیات مورد نظر را حسابرسی مدیریت مالیاتی گویند.

حسابرسی عملکرد (ارزشیابی قابلیت) نه‌تنها حسابرسی اثربخشی بلکه سیستم‌ها را که نتایج از آن به دست می‌آید نیز شامل می‌گردد.

اصطلاح حسابرسی عملیاتی کمتر برای کارهای حسابرسی مالی به کار می‌رود و ترجیح داده می‌شود که اصطلاح حسابرسی مدیریت یا حسابرسی عملکرد به جای حسابرسی عملیاتی برای کارآیی اثربخشی سازمان‌ها به کار رود در این حالت حسابرسی مدیریت به معنای وسیع کلمه علاوه بر سنجش کارآیی و اثربخشی به ارزیابی کنترل‌های داخلی و حتی آزمایشات مربوط به کنترل‌های اثربخشی نیز می‌پردازد و گروهی بین حسابرسی مدیریت تفاوتی قائل نیستند.

سازمان‌های مورد حسابرسی (در بخش‌های عمومی و خصوصی)

الف) بخش عمومی: این بخش به واحدهایی اطلاق می‌شود که الزاما برای کسب انتفاع به وجود نیامده‌اند در این بخش واحدهایی مانند سازمان‌های وابسته به قوه مقننه یا مجریه یا نهادها و ارگان‌های تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری و سایر دستگاه‌های مشابه می‌باشند.

این بخش در گذشته برای دستیابی به اهداف خود، آنقدر که برنامه‌ها اجرا و به اهداف خود می‌رسیدند موفق ارزیابی می‌شدند و بیشتر به اجرای قوانین، خط‌مشی‌ها و روش‌ها و همچنین دریافت و مصرف بودجه به صورت بهینه توجه داشتند، لکن در دهه‌های اخیر این نگرش تغییر یافته و بر حسابدهی به مجلس و جامعه و نیز بر بهبود عملکرد مدیریت و همچنین کاهش هزینه‌های فرصت از دست رفته تاکید می‌شود، به گونه‌ای که در جهت افزایش بهره‌وری تلاش گردد و هزینه‌های مربوط به فرصت از دست رفته کاهش داده و به عبارتی هر چه سطح عملیات واقعی از سطح بهینه کمتر باشد، به همان نسبت هزینه فرصت از دست رفته بالاتر است. معمولا این هزینه هیچ‌گاه به صفر نخواهد رسید لکن در جهت کاهش آن باید تلاش کرد.

ب) بخش خصوصی: تجربه نشان داده که بخش خصوصی از روش‌های خوب همواره استقبال نموده و آن را دنبال کرده و حتی پیشرفت زیادی در این زمینه نموده است چرا که بخش خصوصی در بازار رقابت عمل می‌کند و همواره در تکاپوی دستیابی به راه‌های بهتر است از جمله این تلاش‌ها ایجاد خلاقیت، نوآوری، افزایش توان مدیریت، توان واکنش در مقابل تغییرات اقتصادی تکنولوژیکی جامعه، پیش بینی نیاز مشتریان، ایجاد سیستم کنترل‌های داخلی و از جمله ایجاد سیستم‌های ارزیابی و نظارت مستمر بر عملیات در جهت افزایش بهره‌وری است.

کوشش حسابرسان عملکرد مدیریت باید به گونه‌ای باشد که مدیران دستگاه‌های مربوطه با کوشش و تلاش پیگیر و مداوم، خود را در جهت افزایش بهره‌وری سازمان معطوف دارند و هیچ‌گاه احساس نکنند که سازمان آنها به حد کمال رسیده است.ماموریت و اهداف حسابرسی عملکرد:

الف) ماموریت: حسابرسی عملکرد یعنی برنامه‌ریزی برای گردآوری و ارزیابی اطلاعات مربوطه و کافی و همچنین شواهد قابل اطمینان توسط حسابرس مستقل در ارتباط با هدف حسابرسی که آیا مدیریت و کارکنان واحد مورد رسیدگی، اصول، استانداردهای مناسب در ارتباط با حسابداری و مدیریت و عملیات سازمان به منظور بکارگیری منابع آن توأم با کارآیی، رعایت صرفه اقتصادی و اثربخشی اعمال کرده‌اند یا خیر؟ و اظهارنظر یا نتیجه‌گیری و گزارش به شخص یا اشخاص ثالث با توجه به شواهد به دست آمده در ارتباط با هدف یا موضوع حسابرسی.

ب) اهداف: ارزیابی، کارآیی، اثربخشی و رعایت صرفه اقتصادی با توجه به منابع مصرف شده در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر و نیز ارزیابی قابلیت اعتماد سوابق و مدارک و اطلاعات مالی و عملیاتی از طریق آزمون برخی رویدادهای سیستم مزبور در جهت مشخص شدن درجه و حد اعتماد اطلاعات ارائه شده در سالیان مورد حسابرسی و نیز کنترل درستی اجرا معیارها و به عبارتی رعایت قوانین و مقررات خط‌مشی‌ها و روش‌های مصوب توسط کارکنان واحدهای عملیاتی سازمان، سپس ارائه گزارش یافته‌ها و ارزیابی و نتیجه‌گیری همراه با شواهد کافی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی به صورت کتبی در جهت هدایت و کمک به مدیران عالی سازمان و صدور دستورات اصلاحی لازم یا ادامه روند قبلی.

 



خرید و دانلود تحقیق در مورد حسابداری مالیاتی


اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم.

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم.

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 34 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم.

 

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده

  با توجه به اهمیت درس ریاضی ،وعدم علاقه به آن از سوی دانش آموزان که منجر به ناتوانی دریادگیری شده      وهمچنین باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه شده. وبه سرزنش و تحقیردانش آموزان،تشکیل خودپنداره ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده وباعث می گردد که اعتماد به نفسشان ضعیف  شود. از این رو و بر اساس وظیفۀ خطیر الهی و تعهد شغلی خود واحساس مسولیتی که در برابر دانش آموزان خود داریم، باید سعی کنیم در صدد رفع این مشکل برایم.بنابراین تصمیم گرفتم در ابتدای امر علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم. انگیزۀ اینجانب به عنوان دبیرریاضی مقطع .. این است که با استعانت از خداوندمتعال واستفاده از نقطه نظرات همکاران،به بررسی موانع ایجاد شده پرداخته وهمچنین با بهره مندی ازوسایل  الکترونیکی و کارهای عملی ، ،تجربیات و راهکارهای ابتکاری ،مهارتهایی را در رابطه با درس مهم ریاضی ایجاد کنم و همچنین روش ها وطرح های مناسبی را در جهت علاقه مندی آنان  به مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره فراهم نمایم. مسأله ای که مطرح است و بسیار فکر مرا به خود مشغول کرده بود این است که با توجه به محور بودن دانش آموزان در فعالیت های کلاس،در راستای هدف این اقدام پژوهی چه راهکارهای عملی را می توان بیان نمود تا میزان علاقمندی دانش آموزان رابه درس ریاضی و فعالیت های مربوط به درس ریاضی را بیشتر کرد؟ به عبارت روشنتر با استفاده از چه روشهای می توان،زمینه مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت های مربوط به درس ریاضی را فراهم نمود.اما نکته مهمی که هست ،ما باید بدانیم که دانش آموزان را همان گونه که هستند بپذیریم،و با زمانی که خودمان دانش آموز بودیم مقایسه نکنیم ، بلکه خود آنها را با خودشان مقایسه کنیم وروش های تدریسمان نیز متناسب با آنها باشد وباید باور کرد که امروزه با گسترش فناوری های جدید اطلاعات وارتباطات کلاس های درس دیروز که تنها وسیله کمک آموزشی آن گچ وتخته سیاه بود را باید کنار گذاشته واز وسایل الکترونیکی جدید (موبایل،تبلت، نرم افزارهای ،کامپیوتر و...) باید استفاده کرد.کلاس 2را از آنجای که سال گذشته نیز با آنها درس داشته ام و با روحیاتشان آشنایی بیشتری دارم  انتخاب نموده ، و با استفاده از برنامه ریزی های که از همان آغاز سال تحصیلی جدید در نظر داشته  این هدف را دنبال نموده. در  امتحانا ریاضی ترم اول، دو کلاس مورد پژوهش افزایش حدود 10نمره ای میانگین نمرات در امتحان ریاضی،  نسبت به اولین امتحانی که از دو کلاس گرفته شده بود، خود نشان دهنده موفقیت روش در نظر گرفته شده بود. وهمچنین افزایش حدود 80درصدی  فعالیت گروهی دانش آموزان در کلاس درس ریاضی، و ایجاد شور و نشاط وجنب و جوش در آنان در ماه های پایانی سال تحصیلی که کاملا مشهود بود نشان دهندۀ موفقیت طرح بود.   از خدای متعال خواستارم که مرا در این امر یاری نمایید. تا بتوانم این روش را در سال های آینده نیز در کلاسهای درس خود اجرا نمایم.

بیان مساله توصیف وضع موجود:

اینجانب .... با میزان تحصیلات .... و ..سال سابقه تدریس، در سال تحصیلی...-..با سمت .. ... پایه ... ..  آموزشگاه . .. شهرستان ..استان .مشغول به انجام وظیفه می باشم دارد.. ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر مربوطه، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می کند بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که محمد تقی مبینی(۱۳۸۰) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده¬ی اراده¬ی انسان و نشان دهنده¬ی سیر عقل و برهان و هم¬چنین بیان کننده¬ی میزان علاقه¬ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه¬ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود.( مبینی:1380،5 ) با توجه به اهمیت این درس و عدم¬ علاقه به آن از سوی دانش آموزان که منجر به ناتوانی در یادگیری شده،وهمچنین باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه شده و به سرزنش و تحقیر دانش‌آموزان، تشکیل خودپنداره ی ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده و سلامت روان¬شان را نیز به مخاطره می‌اندازد ،از این رو، و بر اساس وظیفه¬ی خطیر الهی و تعهد شغلی خود و احساس مسئولیتی که در برابر دانش‌آموزانم دارم، سعی میکنیم در صدد رفع این مشکل برایم.  تصمیم گرفتم ابتدا علل بی‌علاقه‌گی آنان  را نسبت به درس ریاضی ریشه¬یابی نموده و سپس به حل آن مبادرت ورزم. انگیزه ی اینجانب  به عنوان دبیر ریاضی این آموزشگاه این است که با استعانت از خداوند متعال و استفاده از نقطه نظرات همکاران، به بررسی موانع ایجاد شده پرداخته و هم¬چنین با بهره¬مندی از روش‌های گوناگون، تجربیات و راه¬کارهای ابتکاری، علاوه بر ایجاد و افزایش علاقه‌مندی آنان به درس ریاضی، مهارت‌هایی را در رابطه با این درس مهم ایجاد کنم و همچنین روش‌ها و طرح‌های مناسبی را جهت علاقه‌مندی آنان در به کار گیری مفاهیم ریاضی در زندگی روزمره فراهم نمایم.مسأله¬ای که برایم مطرح می‌شد این بود؛ با توجه به محور بودن دانش‌آموزان در فعالیت‌های کلاس، در راستای هدف این اقدام پژوهی چه راه¬کارهای عملی را می‌توان ارائه نمود تا میزان علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس ریاضی و فعالیت‌های مربوط به آن بیشتر شود؟ به عبارت روشن¬تر، با استفاده از چه روش¬هایی می¬توان، زمینه¬ی مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیت‌های مربوط به درس ریاضی فراهم نمود .



خرید و دانلود اقدام پژوهی دبیر ریاضی چگونه توانستم علل بی علاقگی دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی ریشه یابی نمایم وسپس به حل آن مبادرت ورزم.


نقشه زمین شناسی سراوان1:250.000

نقشه زمین شناسی سراوان1:250.000

 

 

 

نوع دسته بندى : 1:250000نام استان :: سیستان و بلوچستانمجرى: سازمان زمین شناسىوضعیت : تهیه شدهطول جغرافیایى:  از 61.5° تا 63°عرض جغرافیایى:  از 27° تا 28°تهیه کنندگان: افتخار نژاد ، مک کالشماره نقشه: M13عناصر و داده های موجود در نقشه: گسل دهک ، گسل سراوان، گسل بیرک

 

عنوان: سراوانفرمت:pdf



خرید و دانلود نقشه زمین شناسی سراوان1:250.000