The database ………… you to access the sales figures in a number of ways. (آزاد ریاضی 89)
1)allow 2) let
3) make 4) notice
He ordered the children ………… too much water to wash the car. (آزاد انسانی 89)
1)not to use 2) not using
3) don’t use 4) not use
"مناسب برای دبیران، دانش آموزان و اولیاء"
برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:
این فایل حاوی مجله لاتین مقیاس پله ها (STAIRS SCALE) می باشد که به صورت فرمت PDF در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.
- عنوان: STAIRS SCALE
- شماره: ...
- سال انتشار: ...
- تعداد صفحات: 203
- زبان: انگلیسی
- فرمت فایل: PDF
پی دی اف کامل درس مصالح ساختمانی شامل: مقالات کامل تولید، اجرا، نواع و چگونگی اجرا مصالح آجر، آهک، بتن، پانل ها، پلاستیک، چوب، خاک، سنگ، سنگ زینتی، سیمان، شیشه، کاشی و سرامیک، گچ، مصالح فلزی و ملات، به صورت مجزا همراه با تصاویر کامل برای شما قرار داده شده است.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 47
بخشی از فهرست مطالب:
آموزش کامپیوتر
مهارت
مفاهیم پایه فناوری اطلاعات
استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها
واژه پردازها
صفحه گستردهها
بانکهای اطلاعاتی
ارائه مطالب
اطلاعات و ارتباطات
مهارت اول: مفاهیم پایه فناوری اطلاعات
1-1- شروع کار1-1-1- سختافزار, نرمافزار و فناوری اطلاعات
1-1-1-1- فهمیدن مفاهیم پایه سختافزار، نرمافزار و فناوری اطلاعات
2-1-1- انواع کامپیوتر
1-2-1-1- فهمیدن و فرقگذاشتن بین کامپیوترهای بزرگ، کوچک، شبکه، شخصی و کیفی از زاویههای مختلف ظرفیت، سرعت، هزینه و نوع کاربران عمومی. فهمیدن عبارات ترمینال باهوش و ترمینال گنگ.
3-1-1- بخشهای اصلی یک کامپیوتر شخصی
1-3-1-1- یادگرفتن بخشهای اصلی کامپیوتر شخصی، واحد پردازش مرکزی (CPU) ، دیسک سخت، ابزارهای معمول ورودی و خروجی، انواع حافظه، مخزنهای قابل انتقال مانند دیسکت،zip دیسک ، CD و غیره . شناخت ابزارهای جانبی.
2-1- سختافزار
1-2-1- واحد پردازش مرکزی1-1-2-1- درک کردن مفهوم واحد پردازش مرکزی (CPU) و فهمیدن نحوه انجام کار آن از قبیل محاسبه، کنترل منطقی، دسترسی سریع به حافظه و غیره. دانستن این امر که سرعت واحد پردازش مرکزی با واحدی به نام مگاهرتز اندازهگیری میشود.
2-2-1- ابزارهای ورودی
1-2-2-1- دانستن تعدادی از مهمترین ابزارهای ورود دادهها به کامپیوتر ازقبیل موس، صفحه کلید، گوی چرخان، پویشگر، صفحه لمسی، قلم نوری ، اهرمبازی و غیره.
3-2-1- ابزارهای خروجی1-3-2-1- دانستن عمومیترین ابزارهای خروجی برای نمایش دادن نتایج پردازشهایی که بوسیله کامپیوتر انجام میشود. به عنوان مثال، انواع صفحه نمایش، چاپگرهایی که معمولا" در دسترس هستند، رسامها، بلندگو، دستگاه ترکیب صدا و غیره . دانستن این کـــه کجا وچطوراز این ابــــزارها استفـــاده می شود .
3-1- حافظه و مخزن1-3-1- مخزن ذخیرهسازی
1-1-3-1- مقایسه انواع اصلی مخزن ذخیرهسازی از نظر سرعت، هزینه و ظرفیت , به عنوان مثال دیسک سخت داخلی / خارجی ، zip دیسک، دیسکت، CD-ROM و نوار ذخیره کردن دادهها.
2-3-1- انواع حافظه
1-2-3-1- فهمیدن تفاوت بین انواع حافظه کامپیوتر مانند RAM (حافظه با دسترسی تصادفی), ROM (حافظه فقط خواندنی) و فهمیدن این امر که این حافظهها در چه زمانی مورد استفاده قرار میگیرند.
3-3-1- اندازهگیری ظرفیت حافظه
1-3-3-1- دانستن این امر که چگونه حافظه کامپیوتر اندازهگیری میشود (بیت، بایت، کیلوبایت، مگابایت و گیگابایت). ارتباط دادن اندازه حافظه کامپیوتر با حروف، فیلدها، رکوردها، فایلها، فهرست و زیرفهرستها.
4-3-1- کارایی کامپیوتر
1-4-3-1- دانستن تعدادی از عواملی که در کارایی کامپیوتر مؤثرند مانند سرعت CPU، اندازه حافظهاصلی(RAM)، ظرفیت و سرعت دیسک سخت.
4-1- نرمافزار1-4-1- انواع نرمافزار
1-1-4-1- دانستن مفهوم نرمافزارهای سیستم عامل ونرمافزارهای کاربردی و دانستن تعامل بین آنها
2-4-1- نرمافزار سیستم عامل1-2-4-1- فهمیدن عملکرد اصلی سیستم عامل ، فهمیدن عبارت واسط کاربر گرافیکی (GUI) و ارائه یک مثال از آن، توجه به فواید اصلی واسط کاربر گرافیکی.
3-4-1- نرمافزارهای کاربردی
1-3-4-1- فهرست کردن تعدادی از عمومیترین کاربردهای نرمافزار همراه با استفاده های آن ازقبیل واژهپردازها، کاربردهای چندرسانه، صفحهگستردهها، بانکهای اطلاعاتی، حقوق و دستمزد، ابزارهای ارائه و نشر رومیزی.
4-4-1- توسعه سیستم ها
1-4-4-1- فهمیدن این امر که چگونه سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر ایجادشده و توسعه مییابد. دانستن مراحل تحقیق، بررسی، برنامهنویسی و تست که اغلب در توسعه سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر بکارگرفته میشوند.
5-1- شبکههای اطلاعاتی1-5-1- شبکه محلی و شبکه وسیع
1-1-5-1- دانستن تعریف شبکه های محلی(LAN) و شبکه های وسیع(WAN). دانستن فواید کار گروهی و به اشتراک گذاشتن منابع در شبکه.
2-5-1- شبکههای تلفنی
1-2-5-1- فهمیدن نحوه استفاده از شبکههای تلفنی. فهمیدن عبارت شبکه داده عمومی (PSDN) و شبکه هوشمند دیجیتالی (ISDN) و ارتباطات ماهوارهای. فهمیدن عبارات دورنگار، تلکس، مودم، آنالوگ، دیجیتال و نرخ تبادل اطلاعات که با واحد بیت در ثانیه اندازهگیری میشود.
3-5-1- پست الکترونیک
1-3-5-1- فهمیدن عبارت پست الکترونیک و کاربردهای آن. فهمیدن این امر که چه امکاناتی برای ارسال و دریافت پست الکترونیک موردنیاز است. دانستن تعدادی از تجهیزات و فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی مورد نیاز برای استفاده از پست الکترونیک.
4-5-1- اینترنت
1-4-5-1- تعریف اینترنت. دانستن مفهوم اینترنت و تعدادی از کاربردهای اصلی آن. فهمیدن منطق اقتصادی مربوط به سیستمهای پستی اینترنت وابسته به روشهای ارائه سیستم های پستی دیگر. فهمیدن موتور جستجو در اینترنت، فهمیدن تعامل بین اینترنت و شبکه جهانی Web.
6-1- کامپیوتر در زندگی روزمره 1-6-1- کامپیوتر در خانه
1-1-6-1- دانستن تعدادی از کاربردهای کامپیوتر شخصی در خانه مانند سرگرمی، نگهداری حسابهای مربوط به دخل و خرج خانه، کارکردن در خانه، انجام پروژهها و تکالیف خانگی با استفاده از پست الکترونیک و اینترنت.
2-6-1- کامپیوتر در کار یا آموزش1-2-6-1- دانستن تعدادی از کاربردهای اداری و حرفهای کامپیوتر، ارائه مثالهایی از انواع سیستمهای مبتنی بر کامپیوتر که در تجارت، صنعت، دولت و آموزش استفاده میشود. آشنا بودن به جاهایی که یک کامپیوتر نسبت به انسان برای انجام کاری مناسبتر است و برعکس.3-6-1- کامپیوتر در زندگی روزمره
1-3-6-1- آشنا بودن به کاربردهای کامپیوتر در زندگی روزمره مانند مغازهها، کتابخانهها،جراحی پزشکی، استفاده از کارتهای هوشمند و غیره.
7-1- جامعه و فناوری اطلاعات
1-7-1- جهان متغیر1-1-7-1- فهمیدن عبارات جامعه اطلاعاتی و بزرگراه اطلاعاتی، دانستن تعدادی از مشکلات مربوط به سال 2000 ، فهمیدن مفهوم تجارت الکترونیک.
2-7-1- فضای کاری مناسب
1-2-7-1- فهمیدن این امر که چه شرایطی میتوانند به ایجاد یک محیط کاری مناسب کمک کنند , مانند امواج و اشعههای متصاعدشده از کامپیوتر، محل مناسب برای قرار گرفتن صفحه نمایش، صندلی، صفحه کلید، فراهم کردن نور و رطوبت مناسب.
3-7-1- سلامت و امنیت فردی
1-3-7-1- توجه به مباحث سلامت، انجام احتیاطات لازم در هنگام استفاده از کامپیوتر مانند توجه به پوشش و محافظ مناسب برای کابل برق، بار بیش از حد روی آن نگذاشتن، دانستن صدماتی که عموما" براثر کار در محیط نامناسب ایجاد میشود، مانند صدمات ناشی از خستگی مکرر، فشار بر روی چشم بر اثر اشعه صفحه نمایش و مسائلی که در اثر بد نشستن و درست قرار نگرفتن وضعیت بدن در محیط کار ایجاد میشود.
8-1- حفاظت از اطلاعات، مالکیت معنوی و بحث قوانین
1-8-1- حفاظت از اطلاعات
1-1-8-1- دانستن هدف و ارزش استفاده از ابزارهای تهیه پشتیبان از فایلهای کامپیوتر به مخزنهای قابل انتقال . دانستن نحوه حفاظت از کامپیوترهای شخصی در مقابل تجاوز. دانستن مسائل خصوصی مربوط به کامپیوتر شخصی مانند حفاظت از کامپیوتر، سیاستگذاری مناسب در کلمات عبورPassword)) . دانستن اتفاقاتی که با قطع برق بر روی فایلها و دادهها ایجاد میشود.
2-8-1- ویروسهای کامپیوتری1-2-8-1- تعریف ویروس با توجه به مفهومی که در کامپیوتر دارد. توجه به این امر که چگونه ویروس میتواند وارد یک سیستم کامپیوتری شود. فهمیدن خطر انتقال دادن فایلها از اینترنت روی کامپیوتر . دانستن تعدادی از ابزارهای مقابله با ویروس.
3-8-1- مالکیت معنوی
1-3-8-1- فهمیدن مالکیت معنوی در نرمافزار و تعدادی از اصلیترین مباحث قانونی و امنیتی دررابطه با کپی کردن ، به اشتراک گذاشتن و سرقت دیسکها. دانستن تعدادی از مشکلات انتقال فایلها در شبکه، فهمیدن عبارات نرمافزارهای مشترک، نرمافزارهای آزاد و مجوز کاربر.
4-8-1- اقدامات محافظت از دادهها
1-4-8-1- دانستن اقدامات محافظت از دادهها در کشور . فهمیدن مشکلات این اقدامات و توضیح تعدادی از سوءاستفادههای انجامشده از دادههای شخصی.
مهارت دوم: استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها
1-2- شروع کار
1-1-2- قدمهای اولیه کار با کامپیوتر1-1-1-2- روشن کردن کامپیوتر
2-1-1-2- نحوه مناسب پایینآوردن سیستم عامل و خاموش کردن کامپیوتر
3-1-1-2- راهاندازی مجدد کامپیوتر4-1-1-2- مشاهده اطلاعات اصلی سیستم کامپیوتر مانند نوع سیستم عامل، پردازنده، حافظه نصبشده RAM)) و غیره .
5-1-1-2- مشاهده مشخصات میز کار کامپیوتر، شامل زمان و تاریخ ، تنظیمات صدا ، تنظیمات صفحه نمایش مانند زمینه، setting صفحه ، تغییر حالت صفحه نمایش در هنگام کار نکردن با کامپیوترمانند تصاویر پی در پی، برنامههای متحرک و غیره
6-1-1-2- توانایی شکل دادن به دیسکت (format)
7-1-1-2- استفاده از توابع کمک (help)
2-2- محیط رومیزی
1-2-2- کار با شماها Icons))
1-1-2-2- انتخاب و انتقال شماهای رومیزی، شناخت شماهای رومیزی پایه مانند دیسک سخت، درخت فهرستها، زیرفهرستها و فایلها، سطل آشغال قابل بازیابی. ایجاد یک مسیر کوتاه و دسترسی به فایل از طریق میزکار یا یک منوی رومیزی مجازی.
2-1-2-2- شناخت قسمتهای مختلف یک پنجره رومیزی ، قسمت عنوان، قسمت ابزار، قسمت منو، قسمت وضعیت و قسمت تغییر دید محتویات پنجره
3-1-2-2- فهمیدن این که چگونه میتوان یک پنجره رومیزی را در قسمت پایین قرار داد، به اندازه کل صفحه بزرگ کرد، یا به اندازههای مختلف درآورد و درنهایت چگونه آنرا بست.
4-1-2-2- شناخت بخشهای مختلف یک پنجره کاربردی : قسمت عنوان، قسمت ابزار، قسمت منو، قسمت وضعیت، قسمت تغییر دید محتویات پنجره و حرکت پنجره ها روی میز کار.
5-1-2-2- فهمیدن این که چگونه میتوان یک پنجره کاربردی را در قسمت پایین قرار داد، به اندازه کل صفحه بزرگ کرد، یا به اندازههای مختلف درآورد و درنهایت چگونه آن را بست. حرکت بین پنجره های باز.
3-2- سازماندهی پروندهها
1-3-2- فهرستها/کشوها
1-1-3-2- فهمیدن ساختار اصلی فهرست / کشو در کامپیوتر.
2-1-3-2- ایجاد یک فهرست/کشو و زیر فهرست/زیرکشو
3-1-3-2- بررسی کردن یک کشو، مشاهده تعدادی از مشخصات فهرست مانند اسم، اندازه و آخرین تاریخی که بهنگام شده است.
4-1-3-2- توانایی شناخت طیف وسیعی از انواع فایلهای بانکهای اطلاعاتی، فایلهای ارائه ، فایلهای متن، فایلهای تصویر و غیره.
5-1-3-2- مشاهده مشخصات فایل مانند اسم، اندازه، نوع فایل، آخرین زمان اصلاح و غیره.
6-1-3-2- تغییر دادن اسم فایلها و فهرستها .
2-3-2- کپی، انتقال و حذف
1-2-3-2-انتخاب یک فایل بطور مستقل یا به عنوان یک گروه از تعدادی از فایلهای مجاور و یا دور از هم
2-2-3-2- کپی کردن و چسباندن برای تهیه نسخه دوم بین فهرستها /کشوها
3-2-3-2- تهیه یک پشتیبان از دادهها روی دیسکت
4-2-3-2- استفاده از توابع بریدن و چسباندن برای انتقال فایلها و فهرستها
5-2-3-2- حذف فایلها از یک یا چند فهرست
6-2-3-2- حذف فهرستها یا کشوهای انتخاب شده.
3-3-2- جستجو
1-3-3-2- استفاده از ابزار پیدا کردن (find) برای مشخص کردن محل یک فایل یا یک فهرست.
2-3-3-2- جستجوی اسم، تاریخ، نوع فایل یا فهرست و غیره.
4-2- ویرایش ساده
1-4-2- استفاده از یک نرمافزار ویرایشگر
1-1-4-2- اجرای یک نرمافزار ویرایشگر یا یک برنامه واژهپرداز و ایجاد یک فایل.
2-1-4-2- ذخیره کردن یک فایل در یک فهرست/کشو
3-1-4-2- ذخیره کردن یک فایل در یک دیسکت
4-1-4-2- بستن نرمافزار ویرایش متن
5-2- مدیریت چاپ
1-5-2- چاپ کردن1-1-5-2- توانایی چاپ سند در یک چاپگر نصبشده
2-1-5-2- تغییر چاپگر پیشفرض از فهرست چاپگرهای نصبشده
3-1-5-2- مشاهده پنجره پیشرفت عمل چاپ از مدیر چاپ رومیزی
این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه36
کولر
دریچه تنظیم هوای کولر عمدتا به دو قسمت دریچه و دمپر تقسیم می شود که در این بخش به عملکرد و اجزا تشکیل دهنده هر کدام اشاره می کنیم:
اجزای تشکیل دهنده دریچه:
1- قاب دریچه (ورق روغنی به ضخامت 0/6)
2- پرک (ورق حلب به ضخامت 0/24)
3- میخ پرچ دوپله (به عموان محور پرک)
1- قاب گیری :
بطور کلی بعد از برشکاری اجزا قاب به اندازه مورد نظر ابتدا:
الف) گوشه زده
ب) ایجاد سوراخ جهت قارگیری میخ پرچ دو پله بر روی قاب بعنوان محور پرک
ج) عمل خم کاری
د) پرچ کردن میخ پرچ بر روی سوراخها
1- دریچه کولر
الف: مشخصات
دریچه تنظیم هوا شامل دو تیپ سقفی و دیواری می باشد که ساخته شده با ورق 60% روغنی جهت قاب دریچه و دمپر های آن و حلب 24% جهت پره های آن که بوسیله میخ پرچهای متعددی به همدیگر متصل شده و شکل کامل دریچه را تشکیل می دهد که پس از ساخت آنرا رنگ آمیزی می کنند و رنگ آن با نظر مشتریان قابل تغییر است.
ب: مختصات
شامل هدایت و تنظیم/ هوائی که از طریق کولر وارد کانال شده و توسط دریچه به چهار طرف تنظیم و هوای خنک را به تمام نقاط ساختمان منتقل می کند و در فصل زمستان برای خارج نشدن هوای گرم ساختمان دمپرهای پشت دریچه بوسیله پیچ روی آن بسته می شود.پ
2- معرفی دستگاه دولبه زنی
الف:مشخصات
دستگاه از فولاد اتومات آبکاری شده که دور غلطک آن 25 دور در دقیقه که گریبکس آن 1 تیپ 86 و موتور بی ام 1.5 اسب و تک فاز و تا ضخامت ورق 70 درصد را دو لبه می کند و 235 کیلو وزن آن می باشد.
ب: مختصات
دولبه زنی / یک لبه زنی / دو رو کردن ورق
کولر گازی
دید کلی
کولر گازی در صنعت تهویه و تبرید از جایگاه خاصی برخوردار است زیرا به سرعت از گرمای محیط میکاهد. برخلاف کولرهای آبی ، رطوبت را افزایش نمی دهد. ازاین جهت برای محیط های شرجی بسیار مناسب است. کولرهای گازی معمولا در دو مدل ساخته می شوند:
کولرهای یک تکه یا پنجرهایکولرهای دو تکه (اسپلیت)کولرهای یک تکه دیواری ، یا پشت پنجرهای ، خیلی متداول و مورد توجه میباشند و به آسانی در داخل قاب پنجره نصب میشود.
ساختمان کولرهای گازی
کولر گازی نیز همانند بسیاری از لوازم خانگی خصوصا یخچال فریزر از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از:
قسمت الکتریکی :
قسمت الکتریکی خود شامل قسمتهایی چون دوشاخه و سیمهای رابط ، کمپرسور ، خازن ، رله بار زیاد (اورلود) رله راه انداز ترموستات ، کلید چند وضعیتی (کلید فن) ، کلید اصلی کولر و کنترل از راه دور (در کولرهای دو تکه) می باشد.
درکولرهای گازی از یک خازن و در بعضی از کولرها از دو خازن به منظور ایجاد گشتاور راه اندازی کمپرسور استفاده می شود. شکل متداول بکارگیری خازن ، به این صورت است که یک خازن برای راه اندازی موتورفن (پروانه) و یک خازن برای راه اندازی کمپرسور مورد استفاده قرار میگیرد ظرفیت این خازنها در کولرهای مختلف متفاوت است.
اجزای مکانیکی کولر گازی با اندکی تفاوت ، درست مثل قطعات مکانیکی یخچال میباشد از آن جمله میتوان به قطعاتی مانند کمپرسور کندانسور (رادیاتور) ، اواپراتور ، فیلتر (درایر) ، پروانه اواپراتور ، لوله مویین (کاپیلاری) ، سینی زیر کولر ، خروجی هوا و فیلتر خروجی هوا اشاره کرد.
در کمپرسور کولرهای گازی دو مکانیسم بکار گرفته شده است. نوعی از این کمپرسورها از پیستون و میل لنگ طراحی نمودهاند. اما نوع دیگری از کمپرسورها فاقد میل لنگ و پیستون بوده و روتور در حال چرخش (به واسطه فرم خاص) گاز را از مسیر ورودی مکیده و آن را وارد لوله رفت میسازد این نوع کمپرسورها را کمپرسورهای دورانی مینامند. در کولرهای گازی از دو پروانه استفاده میشود که عموما بر روی یک محور اصلی سوار شدهاند. یکی از پروانهها هوا را از مجرای ورودی مکیده و با وزش آن کندانسور ، گرما به محیط خارجی منزل یا محل کار میراند، پروانه دوم که به قسمت جلوی موتور فن متصل است هوا را از مجرای ورودی مکیده و با وزش آن به اواپراتور ، سرما را به محیط وارد میسازد.در کولرهای دو تکه ، کمپرسور و کندانسور در واحدی به نام یونیت خارجی تعبیه شدهاند. این واحد در خارج از ساختمان نصب میشود. واحد تبخیر یا اواپراتور و شیر انبساط نیز در یک واحد بنام یونیت داخلی تعبیه شدهاند. کولرهای دو تکه عموما دارای دستگاه کنترل از راه دور میباشند. هوا در جهت ورود به محیط منزل یا محل کار از دریچه مخصوصی که به خروجی هوا معروف است می گذرد. به منظور جلوگیری از ورود گرد و غبار و موارد مشابه به داخل محیط منزل یا محل کار ، پشت خروجی هوا ، فیلتر سیمی یا اسفنجی تعبیه می شود.گاهی ممکن است بر اثر عدم تنظیم ترموستات و یا ازدیاد گاز شارژ شده اواپراتور و یا قسمتی از لوله برگشتی برفک یا یخها ذوب شوند و در نتیجه آب از جدارهای کولر سر ریز کند. برای پیشگیری از این مشکل ترتیبی اتخاذ شده است که در صورت بروز حالت فوق ، آب به خارج از کولر هدایت شود. این وظیفه بر عهده سینی زیر کولر است. در گوشهای از سینی ، لوله مخصوصی تعبیه شده که این آبها از آن خارج میشود. برای جلوگیری از ریزش آب ، عموما به لوله مذکور شیلنگی متصل میشود و با قرار دادن آن بر روی سطح زمین از پراکنده شدن ذرات آب در محیط جلوگیری میشود.